Analyzujte svou konkurenci

Znalost konkurence je opravdu důležité, jelikož konkurence je pro nás ohrožením, ale i příležitostí. Ohrožuje nás, jelikož nám může přebrat cenné zákazníky a ukázat, že jsme méněcennější. Příležitostí pak pro nás je proto, jelikož se od konkurence můžeme odlišovat, nebo se k ní snažit přiblížit jako ke svému ideálu, za kterým můžeme nějakou dobu jít.
Každý, kdo se zaměřuje na stejné zákazníky a pracuje ve stejném oboru podnikání jako my, je náš konkurent, proto je pro nás stěžejní znalost zákazníků a jejich charakteristika.
běžecký pás

Fáze analýzy

–          Kdo jsou naši konkurenti v rámci výroby produktů uspokojujících stejnou potřebu
–          Hledáme cíle a základní strategienašich konkurentů
–          V rámci jimi stanovených cílů existují marketingové a jiné strategie, jaké jsou
–          Co bude pravděpodobně jejich strategie v budoucnu
–          Zdroje a schopnosti konkurentů, silné a slabé stránky, v čem mají oproti vám výhodu

Konkurentů rozeznáváme několik druhů, podle toho, jakým způsobem nám konkurují

Můžeme hledat takové firmy, které produkují stejný výrobek a odlišujete se jen značkou
Druhým jevem, který můžeme hledat je způsob uspokojování jedné potřeby různými způsoby, proto hledáme konkurenty s jinačím výrobkem, ale stejnou skupinou zákazníků.
Třetí úrovní je konkurence na úrovni kategorií výrobků.
Na čtvrté úrovni si pak konkurujeme v rámci rozpočtu
spermie

Co s tím, když už si analyzujeme konkurenty

Poučte se z toho, co udělali, a dělají a vytvořte si vlastní strategii pro přežití v konkurenčním prostředí neustále se předhánějících firem tak, abyste nejlépe neměli konkurenty žádné a stali se špičkou ve svém oboru.
Můžete se však díky znalostem své konkurence také naučit odlišovat, jelikož lidé odlišnost v poslední době zoufale vyhledávají.
Konkurence by měla být rivalem, ne však nepřítelem, jelikož války vyčerpávají obě strany jimi strádají natolik, že jiní uspějí. Od rivalů se však můžeme učit a jsou pro nás výzvou ke zlepšení, které ocení jistě i zákazníci.

Analyzujte svou konkurenci
Ohodnoťte příspěvek